Kako zmanjšati, odpraviti stres?

Si konstantno pod stresom?
Stresni hormon – kortizol ti lahko uniči zdravje.

Ponoči se prebujaš, slabo spiš ali pa te zjutraj prebudi jok otrok, budilka in spet hitiš. Komaj spraviš otroke, jih razvoziš v vrtec, šolo, po obšolskih dejavnostih, že hitiš v službo, kjer te čakajo novi pritiski – novi stres.

Vmes razmišljaš, kaj boš danes kuhala za kosilo, kaj boste z družino počeli popoldan, Bog ne daj, da še dobiš kakšno delo za doma….

Raziskave kažejo, da je pod stresom že skoraj 80 % slovenskih delavcev. Zelo visok odstotek, a vprašati se je treba, kam to vodi?

Ljudje smo ves čas izpostavljeni stresu, že od šole ven nas skrbijo testi, na študiju izpiti, v odrasli dobi imamo spet druge skrbi in druge, večje pritiske: ne samo službeno, tudi zasebno: plačevanje položnice, preživeti aktiven čas z družino, si vzeti čas zase, se gibati… Toliko skrbi, da se ti v glavi zmeša in nikakor se ne moreš organizirati – rečeš, to je too much.

Velikokrat zaradi skrbi pozabimo na hrano – izpuščamo obroke, bedimo pozno v noč in buljimo v telefon kar vse skupaj samo še poslabša, po drugi strani se ne gibamo dovolj na svežem zraku, pijemo preveč alkohola (ženske obožujemo gin), in posegamo po hitri, vnaprej pripravljeni in nezdravi hrani.

Si morda med temi 80% ljudmi?

Preveri pokazatelje stresa!!👇

1. Ponoči ne spiš ali se prebujaš.
2. Kljub prespani noči se zjutraj zbudiš utrujena, nespočita.
3. Čeprav si utrujena, zvečer težko zaspiš.
4. Imaš bolečine v hrbtenici – križu in ramenskem predelu.
5. Težko dihaš in imaš občutek tesnobe, strahu.
6. Imaš negativne misli.
7. Se prehranjuješ nezdravo
8. Imaš napade po sladkem, slanem.
9. Popiješ preveč kave, energijskih pijač, preveč kadiš.
10. Se ne gibaš.
11. Se počutiš umazano, nevredno, grabi te panika.
12. Ti gre na jok brez razloga in pika te v prsih
13. Strah te je, počutiš se nemočno.

Vsi smo se že srečali s tem ali vsaj s parimi od zgoraj naštetih stresnih pokazateljev.

In kaj lahko storimo?

Najprej si poglejmo, KAJ JE KORTIZOL IN KAKO DO TEGA PRIDE?

”Kortizól (tudi hídrokortizón ali kortizolón) je kortikosteroidni hormon, ki se sintetizira v skorji nadledvične žleze. Spada med tako imenovane stresne hormone, saj se v telesu izloča ob stresnih situacijah. Njegova funkcija je povišanje krvnega tlaka in krvnega sladkorja ter imunosupresija – utišanje imunskega odziva na vnetje. Kortizol pripravi telo na akcijo, da se lahko odziva stresni situaciji primerno. Klinično se uporablja pri preobčutljivih reakcijah in vnetjih.” VIR: Wikipedija.

KAKO LAHKO ZMANJŠAMO SPROŠČANJE KORTIZOLA?

Najnovejše raziskave so pokazale, da že sam sprehod v gozdu zmanjša sproščanje kortizola in deluje na telo sproščujoče in pomirjajoče.

Ja, vonj in zvok gozda res naredita svoje.

Prav tako sproščanje stresnega hormona zmanjšuje gibanje: kolesarjenje, tek, plavanje, planinarjenje, yoga, nasploh kakršnakoli aktivnost – A POZOR – aktivnost ti mora biti všeč, moraš jo imeti rada in v njej uživati, KER ČE NE – se ti bo namesto hormona seratonina sproščal hormon kortizol.

POZNAŠ HORMON SERATONIN?

No, to je eden izmed hormonov sreče, ki se sprošča, kot že ime pove, ko si srečna in zadovoljna. In sproščal se bo tudi ob vadbi, ki jo rada izvajaš i posledično se bo zmanjšalo sproščanje kortizola. Ničesar ne delaj po sili, ker se ti bo maščevalo.

RELOADING – ZNOVA SE NALAGAM

Ja, povrni svojemu telesu energijo, veselje, smeh in radost. Poslušaj se. Imej se rada.

”Si v taktu” ti bom rekla, ker si. Verjemi v to še ti.

Ženske smo ciklična bitja, smo zelo povezane same s seboj, še posebej v obdobju menstruacije, zato se res imej rada, delaj na sebi in poskrbi, da bo tvoje telo v veliki večini sproščalo hormone sreče.

DAN IMA 24 UR

….In vsi imamo enako časa?

Osebno prejmem ogromno vprašanj, kako vse zmorem?

Kako lahko delam?

Skrbim za otroke? In še toliko telovadim?

KAKO?

Tako, da se organiziram, da si drznem vzeti si čas zate in poštportati. Močno verjamem v moč gibanja, v moč pozitivne energije in dobrega počutja kot rezultat gibanja in zato mi vse uspe. 

Nisem super ženska, sem mama – prav takšna kot ti.

Verjetno je razlika med nama le v tem, da meni je gibanje velika prioriteta in obožujem tisti občutek po gibanju.

Verjamem, da je  najlažje in si govoriš, da si malo počitka na dan pa res zaslužiš. Res je, vsak si ga. Tudi jaz počivam. A tudi gibam. Nisem polna izgovorov in prelaganj.

Ne želim biti kruta – želi ti pokazati realnost  večine in če boš želela izstopiti iz tega kroga, se boš morala potruditi. In to je to. 

Telo je narejeno za gibanje, rado se sprošča in uživa, a tisti tihi, a tako močan glasek v glavi nas premami…..da obsedimo in preložimo na jutri. 

Draga moja, zaslužiš si vse najboljše. In ne pozabi – SI V TAKTU.

Pojdi hitro ven, na sveži zrak, sprosti se v gozdu, poslušaj zvok narave in enostavno uživaj. 

P.S.:

Sama sem mama in vem, da včasih ne moreš iti kam sama, zato si na spodnji povezavi preberi odličen članek Katarine Bizjak Slanič, profesorice športne vzgoje, ki je za Cicido, revijo za predšolske navihance, pripravila prispevek o telovadbi v gozdu. 

P.S.: Te motijo odvečni obročki okrog pasu? Bi si rada učvrstila trebušek, zadnjic in imela do poletja lepe noge?

Verjemi mi, s pravilno prehrano in gibanjem ti bo do poletja uspelo.

Ženske se moramo prilagoditi marsikateri modni muhi z željo, da bi bile videti lepše, morebiti celo mlajše.
S tem ni nič narobe – ampak zakaj bi za lepoto morale nujno trpeti?
Zakaj ne bi izbrala način, ki je preprostejši in zaradi katerega ne boš trpela?

Če klikneš na spodnji gumb boš znotraj mojega taktastega programa dobila:

  • Vrhunsko izdelane vadbe, kjer ti podrobno pokažem, kako telovaditi;
  • Jedilnik, s skrbno izbrani recepti za odlične sladice in ostale jedi, s katerimi se boš dejansko najedla do sitega;
  • Minutne izzive;
  • Izvirne ideje, kam z otroci čez vikend na izlet;
  • Odlične ideje, kako lahko tudi svoje otroke vključiš v gibanje;
  • Motivacijske besede in fraze hvaležnosti za vsak dan v letu;
  • Seznam pesmi in afirmacij.

SI PRIPRAVLJENA BITI V TAKTU?

Izkoristi brezplačno svetovanje 👉

Izkoristi brezplačno svetovanje 👇

KONTAKT
LR Zdravje&Lepota,
Natalija Kotnik s.p.,
Pameče 217,
2380 Slovenj Gradec,
Slovenija

TELEFONSKA ŠTEVILKA
+386 40 869 559

EMAIL NASLOV
info@mamivtaktu.si

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja