Ideje za postne obroke

S pepelnično sredo se za katolike začne obdobje 40-dnevnega posta pred veliko nočjo, ko naj bi se ljudje po večmesečni težki in mastni hrani očistili in se odpovedali mesnim izdelkom.

Pust naj bi pregnal zimo, na vrata bo počasi potrkala težko pričakovana pomlad in zato naj bi bil to tudi čas, ko se očistimo, zmanjšamo vnos hrane v telo in se počutimo ponovno obujene, tako kot se ponovno prebuja tudi narava.

Post ni nekaj novega, je pa res, da se ga kadarkoli v letu poslužuje vedno več ljudi, v zadnjem obdobju predvsem zaradi trenda v zdravstveni in fitnes industriji.

A vendarle, kaj naj jemo?

Vem kako je, če si polno zasedena ženska, mama, ki se zjutraj zbudi in kar naenkrat je že večer in čas za v posteljo. In da je danes post, te je spomnila sodelavka v službi, prijateljica ali pa si videla objavo na moji Facebook strani.

”Še sreča, da nisem jedla kaj takega za zajtrk”, rečeš sama sebi in se nasmehneš, a vedarle si hkrati postaviš vprašanje:
”Kaj bomo danes jedli?”, medtem ko si z mislimi že nekje drugje.

V službi gužva, maaa, kje imaš še čas razmišljati o zdravi in dobri hrani? Na hitro pomisliš, da mogoče ne bi bilo nič narobe, če bi se kršili in jedli meso, mesne izdelke, a nekje zadaj se oglasi tvoj glasek, ki ti pravi NE, NE KRŠI, KAJ DELAŠ. EN DAN PA MENDA LAHKO ZDRŽIŠ BREZ MESA. In popustiš.

Morebiti ne rabi biti tako.

Da ti vse to prihranim, s teboj delim nekaj dobrih idej za dopoldanske in/ali popoldanske obroke, kosila, polne hranil, kot so beljakovine, vitamini, minerali, zdrave maščobe in vlaknine, ki te bodo dodobra nasitile, dvignile raven razpoloženja in energijo ter ti prihranile čas in stres.

IDEJE ZA ZDRAV POSTNI ZAJTRK:

1. OVSENA KAŠA S SUHIM SADJEM PO OKUSU
2. OVSENI KOSMIČI Z BANANO IN MEDOM
3. JAČKA Z ZELENJAVO: Z BUČKAMI
4. SLOVENSKI ZAJTRK
5. GRAHAM KRUH S HUMUS NAMAZOM + KAVICA
6. OVSENI KRUH, MASLO, MARMELADA + ČAJ
7. OVSENI KOSMIČI, MUSLIJI Z OREŠČKI, ROZINAMI, BRUSNICAMI

IDEJE ZA ZDRAVO POSTNO DOPOLDANSKO / POPOLDANSKO MALICO:

1. Beljkovinski smutiji
2. Sadni lonček + oreščki
3. Kefir z jagodami
4. Navadni jogurt, skry, grški jogurt – lahko popestriš s sadjem, oreščki
5. Solatni krožnik (brez mesa)
6. Palačinke
7. Kompot – priporočam po 16h namesto ”pravega sadja”, ki je zvečer težko prebavljivo

IDEJE ZA ZDRAVO POSTNO KOSILO:

1. Krompirjev zos s kumaricami
2. Krompir, špinača, ribe
3. Solatni krožnik s tuno in zelenjavo
4. Ribji fileji z zelenjavo – popečeno v pečici + solata
5. Pečena riba z zelenjavno prilogo: cvetača, korenček, brokoli, grah
6. Brezmesna enolončnica: s fižolom, korenčkom, krompirčkom
7. Brokolijeva juha, popečen file lososa in priloga: pečen krmpirček na olivnem olju
8. Gobova juha z ajdovimi žganci
9. Testenine s tuno
10. Kus kus s tufujem in solato

IDEJE ZA ZDRAVO POSTNO VEČERJO:

1. Mlečni riž
2. Jogurt z vlakninskimi ploščicami in humus namazom
3. Solata s tuno, paradižnikom, koruzo in mozzarelo, jajčko
4. Vlaknisnke ploščice / stiropor in mozzarela in paradižnik
5. Zelenjavna juhica
6. Vlaknisnke ploščice / stiropor z lososom, paradižnikom in mozzarello
7. Skyr, kefir, naavdni jogurt

Za razlago, da nimaš časa za zdrav obrok, si zajtrk lahko pripraviš en dan prej, npr: ovsene kosmiče namočiš čez noč in jih zjutraj takoj poješ, čeprav ti tudi to, da si urežeš kos graham kruha, ne vzame pol dneva.

Ne spuščaj obrokov – malice imajo večjo vlogo, kot si misliš in prav tako jih lahko hitro pripraviš – če govorim o smoothie-u, ti vse skupaj vzame par minutk, spiješ ga lahko doma, na poti, v službi, kjerkoli, kosilo si lahko pripraviš tudi ob večerih – skuhaš lahko celo večje porcije in višek porazdeliš v posodice, ki jih zmrzneš v skrinji.

Trik hitro pripravljene in zdrave hrane predstavljajo tudi jedi, ki ti res ne vzamejo veliko časa: kuhanje polente, kus kusa, zraven lahko zaužiješ tofu, ribje fileje, ki se spečejo, medtem ko ti čistiš solato.

Popoldanska malica po izbiri – lahko nekaj malega, lahko nič – odvisno kako, kdaj in kaj smo jedli zjutraj, opoldne, za kosilo… zdrav popoldanski obrok predstvalja tudi sveže stisnjen pomaračni sok, 2 dcl kompota, dovolj je tudi kapučino.

VEČERJA? DA ALI NE?

Sodobno družbo pretresajo razne diete in pričevanja, da zvečer ni dobro, da jemo. Ves ta stres, ki ga prav v času posta ne bi bilo, se tukaj hitro pojavi, saj je za večino žensk to tudi obdobje hujšanja.

Res je, za izgubo kilogramčkov je potreben kaloričen primanjkljaj, a to ne pomeni, da si lačna, da stradaš, da se ti cedijo sline po parih dneh diete. In tukaj veliko posameznic dela škodo sami sebi.

Prepričane so, da manj kot bodo jedle, večji bo kalorični primanjkljaj, prej in hitreje bodo shujšale. A telo ne deluje tako!

Telo v tem primeru to ne vidi kot ”dieto”, ampak kot to, da je ostalo brez hrane in se bori za preživetje. To imamo v genih, je zapisano v nas.

IN KAJ SE ZGODI?

Torej, prvi dan ti je dieta šla ok, brez problema, dejansko si se zvečer in naslednji dan počutila super, lahkotno, pri močeh in vitalno. Telo namreč prvi dan posta, pa reciva mogoče še drugi dan, za energijo porablja odvečna hranila, ima zaloge, s katerimi lahko normalno deluje.

A naslednji dan te že malo daje?

Telo potrebuje energijo za delo. Celice potrebujejo energijo za opravljanje vseh svojih nalog v telesu in to, da si ti telesu zdaj odvzela veliko večino kalorij in to, da hodiš lačna spat – telo upočasni svoj metabolizem, ker s tem privarčuje na energiji.

Telo ne ve, kdaj bo spet dobilo hrano in zato se je upočasnilo, da bo imelo energije za prihodnje. Če si znižala kalorični vnos hrane, npr. za 500 kalorij dnevno, bo tvoj organizem, ki je bil vajen na višji kalorični vnos, občutil primanjkljaj in bo 500 kalorij nadomestil iz maščobnih zalog.

Sodobne statistike kažejo, da samo pet odstotkov ljudi, ki so hujšali po kateri od klasičnih diet, tudi ostane vitkih.

Tako, zdaj sva spoznali zakaj in kaj je post – da se lahko postiš tudi zdravo in ne rabiš posegati po raznih dietah, ki so konec koncev neučinkovite in ti bodo dvignile kille za kakšno kilco, dve ali tri več, kot si jih imela pred začetkom postenja.

PRAVILA PREHRANJEVANJA:

1. JEJ, KO SI LAČNA in PRENEHAJ JESTI, KO SI SITA: če ne veš, spij po obroku 2 dcl vode in počakaj 10-15 minut… Sigurno boš sita.
2. SPIJ DOVOLJ TEKOČINE.
3. NE JEJ T.I. VMESNIH SLADKIH OBROKOV, ZA KATERE SPLOH VEŠ NE, DA JIH MIMOGREDE DAŠ V USTA.
4. DRŽI SE ZLATEGA PRAVILA 20% – 80%.
5. ZAJTRKUJ KOT KRALJICA IN VEČERJAJ KOT BERAČICA.
6. GIBAJ SE.

P.S.: Te motijo odvečni obročki okrog pasu? Bi si rada učvrstila trebušek, zadnjic in imela do poletja lepe noge?

Verjemi mi, s pravilno prehrano in gibanjem ti bo do poletja uspelo.

Ženske se moramo prilagoditi marsikateri modni muhi z željo, da bi bile videti lepše, morebiti celo mlajše.
S tem ni nič narobe – ampak zakaj bi za lepoto morale nujno trpeti?
Zakaj ne bi izbrala način, ki je preprostejši in zaradi katerega ne boš trpela?

Če klikneš na spodnji gumb boš znotraj mojega taktastega programa dobila:

  • Vrhunsko izdelane vadbe, kjer ti podrobno pokažem, kako telovaditi;
  • Jedilnik, s skrbno izbrani recepti za odlične sladice in ostale jedi, s katerimi se boš dejansko najedla do sitega;
  • Minutne izzive;
  • Izvirne ideje, kam z otroci čez vikend na izlet;
  • Odlične ideje, kako lahko tudi svoje otroke vključiš v gibanje;
  • Motivacijske besede in fraze hvaležnosti za vsak dan v letu;
  • Seznam pesmi in afirmacij.

SI PRIPRAVLJENA BITI V TAKTU?

Izkoristi brezplačno svetovanje 👉

Izkoristi brezplačno svetovanje 👇

KONTAKT
LR Zdravje&Lepota,
Natalija Kotnik s.p.,
Pameče 217,
2380 Slovenj Gradec,
Slovenija

TELEFONSKA ŠTEVILKA
+386 40 869 559

EMAIL NASLOV
info@mamivtaktu.si