5 nasvetov za zdravo življenje

Kako dragoceno nam je zdravje, se zavemo šele, ko smo bolani in ko smo odrasli.
Ni človeka, ki se še ne bi srečal z bolečinami v hrbtenici ali v kolenu.

Še posebej zdaj, ko imamo tako imenovano ”pandemijo gibanja”, je še posebej pomembno, da smo skrbni sami do sebe in skrbimo za svoje zdravje. Vsa ta skrb se kaže tudi v skrbi do naših otrok, ki jih s svojim početjem nezavdno učimo zdravega načina življenja.

Pripravila sem 5 nasvetov za zdrav življenjski slog, 5 napotkov, ki so pomembni del našega vsakdana.

1. URAVNOTEŽENA PREHRANA

Prehrana naj bi predstavljala od 60% – 70% zdravega načina življenja in s hrano vse se začne. Vpliva na naše počutje, na dobro voljo in na zdravje.

Naj bo naša hrana čim bolj razgibana, raznolika, da prejmemo vsa hranila: od vitamnov, mineralov, beljakovin, zdravih ogljikovih hidratov, zdravih maščob, encimov do esencialnih aminokislin. Če je mogoče – kupuj lokalno in se izogibaj težki, hitri, vnaprej predelani prehrani. Ne pozabi na tekočino: voda, nesladkan čaj, še posebej pij, če si športno aktivna.

Redni obroki in zajtrkovanje so del zdrave prehrane!

Pomni tudi:
Tako kot te ena solata ne bo naredila bolj suhe, te ploščica Milke ne bo zredila.

2. GIBAJ SE

Gibanje predstavlja od 30% – 40% zdravega načina življenja in dokazano je, da ima mnogo pozitivnih učinkov na naše zdravje: cardio vadba spodbuja funkcionalno sposobnost srca in ožilja (bolezni srca in ožilja so s 40% na vrhu lestvice povzročiteljev kroničnih obolenj), vpliva na našo kondicijo telesa in je odlična izbira za premagovanje stresa. Gibanje pomaga premagovati debelost, povečane vrednosti sladkorja, holesterola. Gibanje pomeni tudi možnost druženja in povezovanja.

Pri treniranih posameznikih se pulz v mirovanju zniža, srce se umiri, dela bolj ekonomično in bije dlje.

P.S. Naše telo, naša hrbtenica sta narajena za gibanje. Ljudje se prav po tem, da smo postali pokončni, ločujemo od živali. To pomeni, da imamo tako močne mišice, da se lahko dvignemo. In naša skrb je, da te mišice krepimo, vzdržujemo, da nam bodo še dolgo služile (ali bi na stara raje hodili poklapamo, s palico naokrog in bili odvisni od sopomoči?)

3. SPANEC in DNEVNI POČITEK

Zelo pomembno vlogo v življenju vsakega posamenzika ima spanec. To je čas, ko se telo popolnoma umiri, a kljub temu je dejavno: telo samo sebe obnovi z gorivom, ki ga potrebuje čez dan za normalno opravljanje dela, obnavljajo se celice, prav tako se samo ponoči sprošča hormon melatoniin, ki vpliva na naše razpoloženje naslednji dan in prav tako na naš zunanji videz (če je spanec moten, je s tem moteno sproščanje hormona melatonina in zato smo zjutaj videti zabuhlo, nespočito).

Spalnica naj bo prezračena, prav tako v spalnici naj ne bi imeli motečih dejavnikov: televizorja, radia (moteča modra svetloba – moteno sproščanje melatonina) in prav tako vsaj 2 uri pred spancem naj ne bi bili na telefonu, da se telo umiri, da se umirijo naše misli.

6-8 ali več ur kakovostnega nočnega spanca krepi srce, ožilje, možgane, živce, mišice – kar celoten organizem.

DNEVNI POČITEK:

Če so naši dnevi naporni, si brez slabe vestu privoščimo več kratkih počitkov ali vsaj enega daljšega.

Priporočljivo je od 20 – 30 minut aktivnega počitka (refleksni globoki spanec), saj so storkovnjaki ugotovili, da se pri tem umiri možganska tekočina, umirijo se misli in zmanjša se tveganje za bolezni srca in ožilja. Če nas bolijo noge – jih dvignimo nad nivo srca – pospešimo pretok krvi v nogah in si olajšamo bolečine.

Če so prisotne bolečine v ramenskem predelu ali hrbtenici – si vzemimo 5 minut in se razigajmo – veljajo tudi vaje, ki jih poznamo iz osnovne šole.

4. VZEMI SI ČAS ZASE

Zelo rada poudarjam – BREZ SLABE VESTI!

Velja tako za moške kot ženske. Živimo v stresnem svetu, na vsakem koraku se od nas nekaj zahteva in hitro občutimo stres. Ali veš, da raziskave kažejo, da več kot polurni sprehod v gozdu zmanjša sproščanje hormona kortizola, ki je stresni hormon?

Vzemi si čas zase – za sprehod v naravi, v gozdu, za aktivno telovadbo: tek, kolesarjenje, plavanje, skupinske vadbe, osebni treningi. Če je možno – pojdi brez otrok, če ne, z otroki. Sama sem mama in vem, da včasih je dovolj polurni tek v tišini ali z najljubšo glasbo na ušesih – najbolj sesprostim, če sem sama.

5. DRUŽABNOST

Ljudje smo socialna bitja, kar pomeni, da smo rojeni za to, da se družimo. To je naša socializacija. Kadar smo v družbi prijateljev, smo sproščeni, veseli, zadovoljni – v telesu pride do sproščanja srečnih hormonov: serotonin, ositocin, endorfin in dopamin. Razgovorimo se o težavah, problemih, razgovorimo se o srečnih dogodkih, o naših načrtih. Pogovor z ljudmi, ki jim zaupamo, ki jih imamo radi, nam pomaga pri zmanjševanju in odpravljanju stresa, pripomore k preprečevanju melanholije in depresije in spodbuja k nezdraveme načinu življenja (kar smo obučtili v obdobju karantene).

 

Ne pozabimo, mi sami smo arhitekti svojega življenja, nihče drug.

Smo izjemne – smo v taktu.

Natalija Kotnik, osebna trenerka in lastnica znamke Mami v taktu.

SI PRIPRAVLJENA BITI V TAKTU?

Izkoristi brezplačno svetovanje 👉

Izkoristi brezplačno svetovanje 👇

KONTAKT
LR Zdravje&Lepota,
Natalija Kotnik s.p.,
Pameče 217,
2380 Slovenj Gradec,
Slovenija

TELEFONSKA ŠTEVILKA
+386 40 869 559

EMAIL NASLOV
info@mamivtaktu.si